גיוס כספים לעמותות או למטרות חברתיות מכל סוג, היא פעולה שמתבצעת על ידי אנשים שרוצים לתרום, להטיב עם העולם והחברה שהם נמצאים בה, לעורר מודעות וכמובן לשתף אחרים במטרה ראויה וטובה.
גיוס כספים נעשה בדרך כלל על ידי ארגון אירוע שחייב להיות מושך, מרתק וכזה שיניב פירות, משמע: הוא יסייע למשוך יותר תורמים ואנשים שירצו להתגייס למען המטרה.
אבל כיצד אפשר לארגן אירוע כזה מבחינה לוגיסטית? איך מוצאים את הקונספט הנכון? וחשוב מכל איך מתבצעת גביית כספי התרומה? המדריך השלם לגיוס כספים לכל מטרה טובה, בהמשך.
אם אתם רוצים לגייס כספים למטרה נעלה, כמו למשל למען ילדים חוסים, למחקר חדש בתחום רפואי, למימון טיפול עבור אדם או קבוצה של אנשים, כמו גם לשלל מטרות נעלות וחשובות – חשוב לדעת כיצד מתכננים אירוע כזה שכן גיוס כספים חייב להיות רציני, מאורגן ומושך. אז כיצד מתחילים?
בחירת קונספט נכון
כדי למשוך את האנשים הנכונים לאירוע שלכם, חשוב לבחור קונספט נכון על מנת למשוך כמה שיותר תורמים, כמו למשל הופעה של אמן נחשב, הרצאה מעניינת, יום עיון תרבותי המשלב דוכנים, הצגה, ועוד.
חשוב להתאים את הקונספט לאנשים שאתם רוצים שיגיעו לגיוס הכספים שלכם, כמו למשל הופעה של אמן ותיק המנגן מוזיקה ישראלית פופולארית לחובבי הז'אנר, קונצרט לקהל היעד המבוגר יותר כמו גם מופע סטנד אפ לקהל יעד צעיר. התאימו את התכנית האומנותית כך שהיא תמשוך את קהל היעד שאתם זקוקים לו, שימו לב שאתם בוחרים קונספט מושך מעניין ומרגש.
הוצאת הודעה בכל צינור תקשורתי אפשרי
על מנת להתחיל ליצור 'באזז' סביב האירוע חשוב ליחצן אותו כמה שניתן. נסחו הודעה לעיתונות אודות ההופעה, הארוחה או כל פעילות שתבחרו, ושלחו אותו לכמה שיותר עיתונאים ועורכים של מקומונים ושאר מגזינים, עיתונים ורשתות חברתיות כדי שתוכלו לייצר את התהודה אודות הפעילות.
נסו לבצע שיתופי פעולה עם בתי עסק מקומיים שיוכלו להפיץ את ההזמנות לאירוע שאתם מארגנים תוך שאתם מציעים להם הקמת דוכן מכירה במקום ופרסום חינם. בנוסף יש לכתב ראשי ארגונים, מנהלי כוח אדם, ראשי מושבים ועיירות, ושאר אנשים שנחשבים קהל היעד הטוב ביותר והממוקד שלכם.
הכנה מראש
חשוב שתתכוננו ליום ההתרמה מראש, ותארגנו סוג של חמ"ל שממנו יצאו כל ההודעות אודות האירוע שבו יודפסו הזמנות, תעשה גביית כספים במידה ואנשים ירצו לתרום או לשלם על השתתפותם מראש.
שימו לב כי אתם מארגנים את האירוע בצורה נכונה מבחינה לוגיסטית, כי כל פעולות תכנון נעשות בצורה טובה, כמו למשל: הזמנת כיבוד, בניית במה, עיצוב תפאורה, הפקת דפוס ועוד, ורכשו את המתנדבים שלכם בחמ"ל כאשר לכל אחד מהם תפקיד חשוב ונכון לארגון של ההפקה המושלמת לגיוס כספים ותרומות.
הקמת ועדה
נסו להקים ועדה מסודרת שבה אנשים נכונים, כאשר הועדה שתוקם כמה חודשים לבני יום גיוס הכספים, תכלול את כל האנשים שעוסקים בתכנון, כאלה שעוסקים ביחסי ציבור, מי שמשווק את האירוע, גייסו אנשים נכונים לטיול בתורמים פוטנציאלים, כמו גם אנשים שיפנו אל כל החברות והיעדים שיוכלו לגייס כספים ואנשים לאירוע שלכם.
ארגון פעילים לפעילויות שונות
חשוב שבכדי שהכל יעבוד בצורה מושלמת ומהירה כי תוכלו לגייס כמה שיותר מתנדבים ופעילים אשר יוכלו לתרום מזמנם למען המטרה. נסו לגייס בתי קפה או מסעדות שניתן לקיים בהם את ההופעה, את ההרצאה או כל תכנית אומנותית, או שתוכלו לחפש גם חללים פתוחים או סגורים שתוכלו לקיים בהם את המופע, את המכירה או הארוחה. גייסו אמנים שירצו להגיע ולהופיע למען המטרה שלכם וכמובן מתנדבים פעילים שיסייעו בכל הדרוש לקיום האירוע.
חשבו את צעדיכם
שימו לב לפוטנציאל הרווח הטמון הפעילות שלכם. חשוב במידה ואתם תרים אחר תרומות כספיות, להבין האם תוכלו באמצעות הגדרת גובה התרומה ופנייה לאנשים הנכונים לגייס את הסכום הרצוי, או שמא ארגון האירוע יעלה לכם יותר. חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום שיוכלו לסייע לכם גם להבין האם ההשקעה משתלמת וגם להבין כיצד תוכלו לגייס את הכספים בצורה נכונה ומשתלמת.
צורת גיוס הכספים
הכינו דרך אלגנטית אשר באמצעותה תוכלו לגייס את הסכום הרצוי לכם למטרה. גביית כספים באירוע התרמה יכול להיות דרך מכירת כרטיסים למופע או להרצאה, הוא יכול להתקיים באמצעות כרטיס לארוחה שנתרמה על ידי בית קפה או מסעדה, כמו גם שניתן באמצעות מילוי טפסים או מעטפות התרמה לגבות כספים בצ'ק או במזומן מהאורחים ומהמוזמנים. חשוב לתכנן את מהלך זה בקפידה, שכן הוא החשוב ביותר.
שיפור תדמית האירוע
חשוב כי לקראת היום הגדול שבו מתקיים גיוס הכספים כי תשימו לב שהכל מתוכנן ומתנהל כשורה. נסו לבדוק כמה אנשים צפויים להגיע והאם יש דרכים נוספות לפרסום. בכך תוכלו לוודא שיום זה בו תרצו לגייס תרומות יהיה הצלחה מסחררת!